image1 image1 image1 image1 image1 image1 image1 image1 image1

YOUNGERS'i na Szlaku Męczeństwa bł.ks. Jerzego

W sobotę - 18.04.2015 żoliborscy YOUNGERS'i udali się na pielgrzymkę - "Szlakiem męczeństwa błogosławionego ks. Jerzego Popiełuszki". Odwiedziliśmy Bydgoszcz, Górsk i Włocławek. Jak było i co zobaczyliśmy dowiecie się czytając naszą krótką relację i zerkając na poniższe zdjęcia.

Nasz pielgrzymi szlak rozpoczęliśmy w sobotę 18 kwietnia br., sprzed naszej parafii św. Stanisława Kostki. Spotkaliśmy się o 5:45 przy grobie bł. ks. Jerzego Popiełuszki, gdzie wspólnie odmówiliśmy modlitwę. W drogę wyruszyliśmy o godz. 6:00 naszym sprytnym mini autokarem, by po 3 godzinnej podróży dotrzeć do celu.

Pierwszym odwiedzonym przez nas miejscem było Sanktuarium Świętych Polskich Braci Męczenników w Bydgoszczy – miejsce ostatniej Mszy świętej i ostatniego różańca księdza Jerzego Popiełuszki. Po wspólnej Eucharystii odmówiliśmy różaniec z rozważaniami księdza Jerzego, a następnie zwiedziliśmy kaplice pamięci poświęcone księdzu Jerzemu Popiełuszce, Polskim Męczennikom oraz wizycie papieża Jana Pawła II w Bydgoszczy.

Kolejnym punktem pielgrzymki było Centrum Edukacji Młodzieży w Górsku, gdzie po zjedzeniu obiadu zwiedziliśmy interaktywne, multimedialne muzeum o naszym Błogosławionym (mogliśmy m.in. posłuchać oryginalnych kazań i zobaczyć kilka nieznanych nam wcześniej zdjęć) oraz angażowaliśmy się w konwersacje z prowadzącymi grup. Zarówno muzeum jak i całe Centrum zrobiło na nas ogromne wrażenie, wiele dowiedzieliśmy się o życiu księdza Jerzego jak i o historii naszego kraju za czasów PRL-u.

Po odwiedzinach w muzeum udaliśmy się do znajdującego się w tej samej miejscowości miejsca porwania ks. Jerzego Popiełuszki. Tuż przy drodze, w lesie znajduje się pomnik pamięci w postaci leżącego białego krzyża oraz tablica przypominająca o tragicznych wydarzeniach nocy ’84 roku.

Po modlitwie przy krzyżu udaliśmy się do ostatniego miejsca pielgrzymki – tamy we Włocławku, gdzie ciało księdza Jerzego zostało wrzucone do Wisły. Niestety, podejście do zamieszczonej niedaleko tablicy pamiątkowej było niemożliwe ze względu na trwające tam prace budowlane. Aby uczcić błogosławionego pomodliliśmy się z daleka krótką modlitwą, a tuż po powrocie do autobusu odmówiliśmy Koronkę do Miłosierdzia Bożego. Następnie udaliśmy się w drogę powrotną do Warszawy, aby dotrzeć na miejsce tuż przed 21:00.

Pielgrzymka „Drogą męczeństwa bł. ks. Popiełuszki” była wartościowym doświadczeniem dla wolontariuszy – dzięki niej mogliśmy zagłębić się w osobę ks. Jerzego, poznać jego nauczanie i życie pełne wiary. Ten wyjazd na pewno pomógł nam na nowo spojrzeć na postać naszego błogosławionego. Dzięki niemu łatwiej będzie nam teraz przygotować się na przyjazd pielgrzymów z całego świata w 2016 r. i prawdziwie dzielić się świętością ks. Jerzego Popiełuszki.

więcej zdjęć znajdziesz tutaj>> zdjęcia z pielgrzymki <<

2017  Duszpasterstwo Młodzieży parafii św. Stanisława Kostki w Warszawie   globbers joomla template